IASTM methode

Littekenweefsel en spierspanningklachten behandelen volgens de IASTM methode
Nico Tol, fysiotherapeut bij Fysiotherapie Volendam, past nu ook de IASTM-methode toe. IASTM staat voor Instrument Assisted Soft Tissue Mobilisation. Het is een behandelmethode die steeds populairder wordt, omdat het zeer effectief en efficiënt is. Nico maakt tijdens zijn behandeling gebruik van een set instrumenten om littekenweefsel, verklevingen en beperkingen in spieren, gewrichtsbanden, pezen en bindweefsel te behandelen. De technieken zijn vaak van korte duur en het resultaat is direct zichtbaar, meetbaar en merkbaar.

IASTM 2 klein IASTM 1 klein

Wat is IASTM?
Zodra het lichaam een verwonding oploopt, herstelt de wond met littekenweefsel. Littekenweefsel is niet hetzelfde als de huid, spier of pees. De opstelling van littekenweefsel binnen een wond is een onregelmatig patroon en heeft weinig functionele kracht. Deze beperking kan pijnklachten, bewegingsbeperking en verminderde kracht veroorzaken. De IASTM-methode maakt gebruik van tools om het littekenweefsel te breken met als gevolg een ontstekingsreactie. Deze ontsteking leidt tot de opname van littekenweefsel en de productie van nieuw collageen om de schade te repareren. In combinatie met andere behandelmethoden en de juiste beweging en stretching na de behandeling,  herstelt het lichaam de structuur en functie van het weefsel.

IASTM 3 klein

Wat zijn de effecten van IASTM:
U zult merken dat u minder pijn heeft, meer flexibiliteit, meer kracht en in de meeste gevallen zelfs het volledig verdwijnen van de symptomen. Andere patiënten merkten binnen 8 behandelingen al een enorm resultaat.

Bij welke aandoeningen helpt IASTM:
# Spierverrekkingen/ Spierscheuringen
# Knieblessures
# Voetzoolklachten
# Carpaal Tunnel Syndroom
# Tenniselleboog/ Golferelleboog
# Spanningsklachten in de bovenrug en nek
# Schouderklachten
# Littekenweefsel ten gevolge van een operatie of trauma
# Lage rugklachten
# Shin splints (overbelastingsklacht en scheenbeenirritatie)
# Totale knieprothese en totale heupprothes

Wilt u meer weten over deze methode of meteen een afspraak maken, dan kunt u bellen met Nico Tol: 06-51192926. Binnen 24 uur kunt u bij hem terecht voor een afspraak.